Experiment Stockholm

23 september - 29 november 2015

Idéloppis

– Höstmarknad för Stockholms eldsjälar.

loppisvimplar

Välkommen att visa vad du eller din förening gör och botanisera bland det som engagerar andra.

4 oktober kl 11-16.
Färgfabriken.
Fri entré.

LADDA NER PDF OM IDÉLOPPISEN HÄR!

Är du engagerad?
Vill du se vad som engagerar andra?
Vill du engagera dig?
 
Möt Stockholms gräsrötter och finn din hjärtefråga!


Stockholms utformning och utveckling är inte bara en fråga för kommunernas planerare, byggbolag eller arkitekter. Runt om i regionen finns ett stort gräsrotsengagemang kring alltifrån stadsodling till spårvägar – intresseföreningar, frivilligorganisationer, grannskapslag med flera som brinner för just sina frågor, alltifrån det superlokala till det globala, men med koppling till Stockholm.

Experiment Stockholm vill under en dag samla dessa krafter under samma tak!

Det är få ämnen som väcker så starkt engagemang i så breda grupper som stadsutveckling, infrastruktur och byggande. Den 4 oktober bjuder vi in alla er som brinner för något. Antingen är du engagerad i en viss fråga, i en förening eller liknande, eller så vill du veta mer om alla de initiativ som pågår. Vill du engagera dig men vet inte riktigt i vilken ände du ska börja? I så fall är vår idéloppis ett perfekt sätt att spendera en söndag.

Du kan också passa på att besöka Färgfabrikens kafés ”vanliga” loppis, som den här dagen är utökad med höstmarknad med lokal mat och dryck och mycket mer. Passa även på att äta Kaféts goda brunch, se meny här.


 

För deltagare:

Vill du och din organisation vara representerade på idéloppisen? Det är en chans för er att öka medvetenheten och engagemanget för er fråga, men också att träffa andra organisationer och utbyta idéer.

  • Deltagandet är kostnadsfritt, men anmälan krävs.
  • Din organisation får ett bord som är 180x80 cm, och stolar för de som deltar.
  • Ni står själva för eventuellt informationsmaterial, tex broschyrer. Vepor kan ställas upp bakom ert bord eller vid sidan om i mån av plats.
  • Det är bra om man tydligt ser organisationens/föreningens namn samt vad ni står för/huvudfråga, men i övrigt får ni utforma er plats som ni vill.